Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 5 záznamů.  Hledání trvalo 0.00 vteřin. 
The Legal Regulation of Drawing Budget Funds in Selected Countries of the European Union
Osúch, Adam ; Marková, Hana (vedoucí práce) ; Karfíková, Marie (oponent) ; Mrkývka, Petr (oponent)
V první kapitole disertační práce jsem určil cíle disertační práce, popsal jsem metodiku disertační práce a metodologii disertační práce. Vycházel jsem přitom z vhodných pramenů metodologie právní vědy, která je založena na principech metodologie společenských věd. Součástí zpracování tématu právní úpravy čerpání rozpočtových prostředků ve vybraných zemích Evropské unie bylo i vymezení rozpočtového práva v systému finančního práva přesně v souladu s prvním dílčí teoretický cíl disertační práce: sumarizovat, analyzovat a systematizovat rozpočtové právo v systému finančního práva ve sledovaných zemích. Toto jsem realizoval ve druhé kapitole disertační práce a tím splnil první dílčí teoretický cíl disertační práce. Ve třetí kapitole disertační práce jsem věnoval pozornost rozpočtu Evropské unie a čerpání rozpočtových prostředků. Nejprve jsem rozpracoval téma rozpočtu Evropské unie, pak jsem věnoval pozornost rozpočtovým zásadám Evropské unie a v souvislosti se zpracovávaným tématem i finančním pravidlům Evropské unie, přičemž jsem neopomenul ani analýzu posílení klíčových pravidel pro řízení rozpočtu Evropské unie přesně v souladu s druhým dílčím teoretickým cílem: sumarizovat , analyzovat a systematizovat rozpočet Evropské unie a právní úpravu čerpání jejích rozpočtových prostředků. Také jsem naplnil...
Rozpočtové zásady a jejich promítnutí v platné právní úpravě
Hejná, Alena ; Boháč, Radim (vedoucí práce) ; Marková, Hana (oponent)
Právní zásady mají stěžejní význam pro každé právní odvětví i pododvětví. Nejinak je tomu i v případě rozpočtových zásad, které jsou vůdčími principy rozpočtového práva. Vzhledem k jejich důležitosti, je tak nezbytné i jejich efektivní zakotvení do právního řádu. Zejména o tom, do jaké míry je tento požadavek naplněn v České republice, pojednává tato diplomová práce nazvaná Rozpočtové zásady a jejich promítnutí v platné právní úpravě. Předkládaná diplomová práce je členěna do úvodu a šesti kapitol, dále závěru a seznamu použitých pramenů. Cílem dané práce je analýza rozpočtových zásad z hlediska jejich promítnutí do právních řádů České republiky a Evropské unie. Po stručném úvodu je v první kapitole nastíněna obecná charakteristika právních principů, tak jak jsou definovány právní teorií. Druhá kapitola této práce je věnována převážně rozpočtovým zásadám. V úvodu je definováno samotné rozpočtové právo a v návaznosti na to rozpočtové zásady. Pozornost je v této kapitole zaměřena především na analýzu jednotlivých rozpočtových zásad a jejich promítnutí v platné právní úpravě. Ze všech rozpočtových zásad je přitom největší pozornost věnována zásadě vyrovnanosti veřejných rozpočtů, která je klíčovým tématem této práce. Vzhledem k doznívající hospodářské krizi, díky níž se některé státy ocitly až na samé...
Rozpočtový proces v ČR a v zemích OECD: Kontrola a audit
Fuková, Markéta ; Sedmihradská, Lucie (vedoucí práce) ; Kučerová, Zuzana (oponent)
Tato diplomová práce pojednává o kontrole a auditu státního rozpočtu. Hlavním cílem je zhodnotit kontrolu a audit státního rozpočtu v ČR a stanovit doporučení. K dosažení tohoto cíle slouží obsahová analýza literatury a zákonů pojednávajících o dané problematice. Na základě databáze Budget Practices and Procedures Database je provedena analýza odpovědí zemí OECD. Dle odpovědí z databáze jsou sestaveny tabulky, které porovnávají interní audit, externí audit a výkonnostní audit prováděný nejvyšší kontrolní institucí. Z dosažených poznatků a zhodnocení situace v ČR jsou navržena doporučení. V oblasti interního auditu je potřebné striktně oddělit funkci interního auditora a zvýšit počet prováděných výkonnostních auditů. V oblasti externího auditu je doporučeno posílení pravomoci Nejvyššího kontrolního úřadu a legislativní zakotvení každoročního auditu celého státního rozpočtu. Pro provádění výkonnostního auditu nejvyšší kontrolní institucí je nezbytné napravit nedostatek v zákoně o Nejvyšším kontrolním úřadu, kde chybí požadavek kontroly efektivnosti. Je nutné, aby Nejvyšší kontrolní úřad do plánu svých činností začal zařazovat výkonnostní audity. V rámci celého kontrolního systému je potřebné zvýšit vynutitelnost kontrolních závěrů a zajistit postih osob zodpovědných za zjištěné nedostatky.
Výkonové a programové rozpočtování na úrovni územní samosprávy.
HAMPELOVÁ, Anna
Cílem práce je objasnit problematiku programového a výkonového rozpočtování na úrovni územní samosprávy. Na základě dostupných materiálů získat poznatky a zkušenosti ze zahraničí, kde jsou již tyto metody od padesátých let minulého století zaváděny, na základě praxe a zkušeností vyhodnocovány a realizovány změny a opatření, která vedou ke zkvalitnění rozpočtového procesu, větší průhlednosti hospodaření a k lepší alokaci zdrojů. Práce je dále zaměřena na získání poznatků a zkušeností se zaváděním a realizací programového a výkonového rozpočtování v zahraničí a na základě celkového vyhodnocení pak nastíněno, jak by mohlo být programové a výkonové rozpočtování realizováno v našich podmínkách. U konkrétních, vybraných územních samosprávných celků bylo snahou najít prvky využívání metod programového a výkonového rozpočtování. Definovat další možnosti, jak rozpočtové systémy našich územních samospráv vylepšit, zdokonalit, prosadit v nich výkonové a programové rozpočtování a zajistit větší průhlednost hospodaření a co nejlepší alokaci zdrojů.
Rozpočtová soustava a rozpočtový proces
BOHDALOVÁ, Jitka
Bakalářská práce popisuje současnou rozpočtovou soustavu a rozpočtový proces v podmínkách České republiky. Zabývá se charakteristikou rozpočtové soustavy, rozpočtovou skladbou a procesem na centrální a místní úrovni. Dále řeší rozpočtové zásady a pravidla. Větší pozornost je v celé práci soustředěna na rozpočty územní samosprávy. V práci je využito metody analýzy, která zpracovává v praktické části konkrétní údaje o financování veřejných statků na krajské úrovni. Analyzován je rozpočet Jihočeského kraje a rozpočty s ním související. Pro tento účel jsou porovnávány rozpočtové roky 2007, 2008 a 2009 z dostupných dat Krajského úřadu Jihočeského kraje. Zvláště jsou porovnávány třídy příjmů a výdajů rozpočtu pro dané roky. Dále je analyzován účel použití finančních prostředků a zhodnocení hospodaření Jihočeského kraje pro dané roky. Téma bakalářské práce řeší problematiku veřejných rozpočtů, která se svým způsobem, ač se to na první pohled nezdá, dotýká každého z nás. Každý občan platí daně, správní a místní poplatky apod., které jsou příjmy územních rozpočtů. Je důležité si uvědomit jak je významné uplatňování principu fiskální decentralizace, kdy jsou pravomoci přenášeny z centrální úrovně na úrovně krajů a obcí, díky čemuž jsou i blíže občanovi. Toto platí i u místních rozpočtů, které díky decentralizaci může občan laicky kontrolovat, ovlivňovat svými volenými zástupci, či navštěvovat zasedání zastupitelských sborů, a to jak na krajské, tak i municipální (obecní) úrovni.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.